21 kwietnia 2014

"Być jak Coco"- dosłownie

Większość z Was za pewne widziała już zdjęcia na wernisażu więc postaram się pokrótce opisać każdą stylizację i zawarty w niej "pierwiastek Chanel", a jeżeli nie mieliście okazji niech będzie to sposobność do zobaczenia zdjęć i wyrażenia opinii na ich temat.

Adrianna Sawoni
Oversizeowe formy, brak wększego dopasowania, to charakterystyczne cechy lat 20. oraz wczesnych projektów Chanel.
















Klaudia Łojewska
Podczas swojego pobytu w Royallieu Coco intensywnie uczyła się jazdy konnej, co było inspiracją do tych zdjęć. W pierwotnym zamyśle chciałem uzyskać efekt jak w kampanii torebki Boy Chanel z Alice Dellal, niestety obiektywnie patrząc na rezultaty dochodzę do wniosku, że mogliśmy to zrobić lepiej.





Magdalena Pietrzykowska
Szkocja odegrała wielką rolę w życiu projektantki. Stamtąd pochodziła jej miłość- Boy Capel. Zainspirowany tym regionem Lagerfeld umieścił jeden z pokazów Metiers D' Art właśnie tam, a ja postanowiłem zbudować zestaw na bazie szkockiej kraty.








Izabela Krużyńska, Oliwia Mync, Oliwia Kwiecińska
 Pamiętam przygotowania do tej sesji, jeszcze nigdy nie byłem tak zorganizowany- 3 sylwetki fotografowane na trybunach Hali Mistrzów. To było coś! Zamysł był prosty-długa spódnica z całą reszta obrazująca inny charakter domu mody. I tak pierwsza, mocno buduarowa z perłami oraz elementami biżuteryjnymi. Druga- czarno biała w męskim stylu. A na końcu trzecia- pastelowa, zwiewna, dziewczęca. Jest to jedna z moich ulubionych sesji. Nadal pękam z dumy patrząc na te zdjęcia.
Iza




Oliwia M.




Oliwia K.




a teraz wszystkie razem :)


















Aleksandra Pałczyńska
Paryski szyk w nie do końca oczywistym wydaniu.








Pamela Złowodzka
Dość banalny motyw wody i pasków połączony z naoglądaniem się niezliczonej ilości pokazów Chanel, a konkretniej Resort 2014 zaowocowały ciekawym zestawem nawiązującym do silnej inspiracji Gabrielle lokalnymi rybakami oraz ich strojami.






Izabela Koprowska
Klasyczny zestaw spódnicy z żakietem, jaki stworzyła Coco w klasycznych kolorach nieco unowocześniony i dostosowany do niebanalnego charakteru modelki. Oto wyniki!
 










 Ada Klepczarek
Gdy zobaczyłem rezultaty tej współpracy był to jeden z niewielu momentów, kiedy po prostu nie wiedziałem, co mam powiedzieć z zachwytu nad zjawiskową Adą na zdjęciach. Wracając do meritum. Wielu współczesnych projektantów coraz częściej w swoich kolekcjach wykorzystuje motyw sporu, czy jako luźną inspirację, czy przytoczenie dosłownych elementów. Podczas najnowszego pokazu haute couture Karl zrobił to samo, a ja poszedłem jego śladami.








Krystyna Bisaga, Marta Mposo, Dorota Htth
 Zamiarem było ukazanie globalnego wymiar marki. Kobiety z różnych krajów, kultur noszące ten sam element w postaci pereł na różne sposoby, udowadniające, że duch Chanel może być w każdym.

Krysia

 Marta

 Dorota

Tzw. mood board, czyli najzwyczajniej- tablica inspiracji ;)











9 komentarzy :

  1. Jestem pod wrażeniem! Post, że się tak wyrażę jest "na wypasie"! : D. Idealnie się zgrał, bo ostatnio sam przygotowałem u siebie notkę na temat Chanel. Dzięki Twoim zdjęciom a przede wszystkim stylizacjom dziewczyn mogę bardziej wczuć się w klimat ówczesnych lat w jakich żyła Coco. Przyznam, że moimi faworytami są zdjęcia na trybunach. Wszystkie trzy dziewczyny wyglądają tam przeuroczo. Jestem u Ciebie pierwszy raz i pytam "Dlaczego dopiero teraz?!". Dołączam do obserwatorów :)

    http://brewilokwencja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta sesja jest tak... beznadziejnie stylizowana, już pomijam inspirowanie się bardziej Karlem zamiast Coco ale po co na takiej sesji "stylista" kopiujący look z wybiegu? ;_; W ogóle tablica inspiracji to mood board. A, i jeszcze jedno, Coco była przeciwna długości mini więc te zdjęcia ze sklepu obuwniczego to stylistyczny strzał w kolano.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszędzie podkreślam, że stylizacje inspirowane są twórczością i stylem jaki kreowany jest przez ten dom mody od momentu jego założenia aż po dziś dzień, a nie przez osobę samej Chanel.

      Usuń
    2. W takim razie to wszystko powinno nosić tytuł "Być jak kobieta Chanel", Coco to konkretna postać.

      Usuń
    3. Masz rację niestety na zmianę tytułu było już za późno, a chciałem.

      Usuń
    4. Chociaż tyle ;d Z drugiej strony trochę się nie dziwię, że to wyszło... tak, bo w Twoim wieku trochę trudno zrozumieć styl Chanel i jednocześnie unikać kopiowania pokazów
      Na przyszłość proponuję celować w "luźniejsze" marki jak Chloé albo MBMJ ;)

      Usuń
  3. Świetnie ubrane i piękne modelki!

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne zdjecia, niezły warsztat, masz talent, ale dobierając takie modelki, sam kopiesz pod sąbą rów. Jedyna dziewczyna, która mnie zaintrygowało na zdjęciu, to Marta, przez swoją egzotyczną urodę. Reszta dziewczyn nie ma twarzy modelki- nie zwracają na siebie żadnej uwagi, przez to twoje wspaniałe zdjecia tracą na wartości. Najlepsza sesja to według mnie ta, z elementami pereł. Najgorsza zaś ta w sklepie obuwniczym- szczególnie mimika modelki nie przypadła mi do gustu. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń