17 sierpnia 2014

FAV FASHION SHOWS

Jedni oglądają seriale, drudzy mecze, a ja oglądam pokazy. Każdy w dziedzinie mody ma pewną rzecz, która szczególnie go wciąga. Moją akurat jest nałogowe oglądanie tych kilkunastominutowych filmików prezentujących najnowsze kolekcje. Nie jest to tylko puste spędzanie czasu przed monitorem, ale przede wszystkim pogłębianie swojej wiedzy w najprostszy możliwy sposób. Tym razem postanowiłem podzielić się z Wami i stworzyć listę moich ulubionych pokazów, które  po prostu z rożnych względów warto jest zobaczyć.

CHANEL SS 2012 READY-TO-WEAR

Faworytem jest jakże by inaczej pokaz Chanel! Osobiście mam lekką wersję do wody, ale podmorski świat całkowicie mnie wciągnął. Kolekcja zachowana w kolorystyce bieli oraz pasteli z przepięknymi torebkami wyglądającymi, jak muszle. Kropką nad "i" była wyłaniająca się niczym Afrodyta nieziemska Florence śpiewająca 'What the water gave me'. Czego chcieć więcej? No może siebie na widowni.



GUCCI SS 2013 READY-TO-WEAR

Intensywne kolory oraz proste sylwetki zdobione falbanami. Chyba to przekonało mnie do tych ubrań, ponieważ są one zobrazowaniem bardzo pięknej myśli, że mniej znaczy więcej.


DOLCE & GABBANA MEN FW 2012

Jedyna męska kolekcja w zestawieniu. Ale jaka! Przenieśliśmy się do starej opery, gdzie panowie przechadzają się w pięknych garniturach lecz zdecydowanie tym, co ujęło mnie najbardziej były peleryny.



CHANEL CRUISE PRE-FALL PARIS-BOMBAY


Międzysezonowe kolekcje Chanel to istne dzieła sztuki. Za każdym razem zostajemy przeniesieni do innego zakątka świata. Tym razem było to iście królewskie wydanie. Dużo złota oraz bogactwo zdobień plus cała scenografia sprawiały złudzenie dworu jak z baśni o Alladynie.



LOUIS VUITTON SS 2014 


Pożegnalny pokaz Marca Jacobsa dla Louis Vuitton i narastająca wraz z pojawieniem się każdej modelki nostalgia spotęgowana czarną scenografią zbudowaną z najbardziej charakterystycznych elementów poprzednich. Ubrania również czarne z dodatkiem jeansu z majestatycznymi pióropuszami, które pokochali wszyscy.



VALENTINO SS 2014 READY-TO-WEAR


Sam do końca nie wiem, co sprawiło, że powiedziałem sakramentalne 'wow'. Mogła być to zachowana przy tworzeniu całej kolekcji prostota koloru i kroju lub wręcz przeciwnie- misternie wyszywane materiały i piękno w tak małych elementach, jak choćby uchwyty torebek. Tak przeciwne kierunki stworzyły idealnie uzupełniającą się całość.

STEPHANE ROLLAND SS 2013 HAUTE COUTURE

Architektoniczne suknie i garnitury utrzymane w mojej ulubionej kolorystyce czerni i bieli. Tyle wystarczy.


PRADA SS 2013 

Prada nigdy nie kieruję się trendami, zawsze podąża swoją drogą i jak twierdzi tworzy rzeczy brzydkie, które później okazują się hitami. Tak było z inspirowaną kulturą japońską kolekcją, gdzie przewijał się nieustannie motyw uroczych kwiatów. Wszystko jest tak dziwne, tak specyficzne, że można to kochać lub nienawidzić. Ja lubię wszystko, co nieprzeciętne więc zaliczam się do pierwszej grupy odbiorców. 


SAINT LAURENT SS 2013

Pierwszy pokaz Hediego Slimane dla francuskiej marki i totalna rewolucja. Odejście od klasycznej estetyki zaś pójście w ostrzejszy, bardziej charakterystyczny wizerunek. Co mnie ujęło tym razem? Kapelusze. Mój tej jesieni będzie chyba wyjątkowo mocno użytkowany.



ALEXANDER MCQUEEN FW 2013 READY-TO-WEAR
Określenie tego gotowym do noszenia jest co najmniej mylne. Są to chodzące dzieła sztuki, gdzie wykonanie jednego zajmowało conajmniej dwa tygodnie. Czułem się dość nieswojo, ale chyba  taki był zamysł silnie osadzonej w temacie kościoła kolekcji. Jak powiedziała Sarah Burton po wybiegu przeszły stroje do Pierwszej Komunii, zakonnice, kardynałowie, papieże i anioły.



CHANEL FW 2006 HAUTE COUTURE
O dziwo bardziej niż same ubrania zainteresował mnie cały spektakl, jaki przez tak krótki czas stworzono. Lagerfeld powiedział, że pokaz ukazał mu się we śnie, a reszta była tylko kwestią dopracowania szczegółów. I tak armia modelek, każda ubrana w inny czarny płaszcz weszła na scenę, by wszystkie jak na jeden sygnał zrzucić z siebie okrycie wierzchnie i dumnie przeparadować przed zdumioną widownią. Coś tak prostego, a jednocześnie, tak ciekawego.

Jeśli macie swoje typy śmiało piszcie!

3 komentarze :

  1. Chanel SS 2012 <3333333333333333

    OdpowiedzUsuń
  2. Myslales o tym zeby robic Vlogi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślałem, ale po co się rozdrabniać i poza tym o czym by były?

      Usuń